www.counter-strike.pl

Czyżby źródełko wysychało? 24/12/2008

Przez jakiś czas zastanawiałem się nad sensem stworzenia tego artykułu. Namówiony przez innych członków redakcji, postanowiłem go jednak napisać i opublikować. Być może nietaktem z mojej strony jest pisanie na ten temat, jednak zaryzykuję i przedstawię Wam swoje przemyślenia podparte opiniami innych. Jak wiadomo, nasza (jeśli mogę tak powiedzieć) scena Counter-Strike: Source ma się w obecnej chwili nijak, wpływa na to wiele rożnych czynników.

Pierwszym i chyba najistotniejszym problemem jest fakt, iż imprez LANowych jest u nas jak na lekarstwo. W ubiegłym roku odnotowaliśmy aż dwie imprezy... Pozostaje wierzyć, iż w przyszłym, 2009 roku sytuacja odwróci się diametralnie i będzie więcej imprez. Tylko żeby ktoś w nas uwierzył i zaufał, ale o tym trochę później.
Drugim, i raczej nie ostatnim aspektem jest to, iż duże multigamingi (dajmy na to Delta, Fx, FF) nie widzą sensu w pozyskaniu graczy CS:S i stworzenia dywizji. Dobrym przykładem może być jeden z lepszych krajowych zespołów naszego podwórka - team.VEGA. Chłopaki ciągle borykają się z problemem "bezdomności" i nie mogą jakoś znaleźć dla siebie nowego domu. Próby dołączenia do renomowanego teamu, w każdym przypadku kończyły się odpowiedzią negatywną, a oto co miał do powiedzenia kapitan zespołu  Damian "crash" Krawczyk na temat podejścia i inwestycji w CS:S dużych organizacji:

team.VEGA|crash - kapitan drużyny:
"Jakiś czas temu pisałem do najlepszych polskich mg z pytaniem czy nie chcieliby przyjąć w swoje szeregi jednej z lepszych drużyn w Polsce na platformie CS:S. Wysyłałem maile jak i próbowałem kontaktować się via gg, ale niestety żaden z liczących sie w Polsce MG nie chciał przyjąć nas pod swoje skrzydła mówiąc ze Source w Polsce jest nadal nieopłacalny. Niech wreszcie zrozumieją, że podejmując ryzyko, inwestują nie tylko w swoją przyszłość, ale także w przyszłość Polskiej sceny CS:S".

Kolejnym aspektem, który chciałbym poruszyć, i który boli "sorsową" społeczność, to brak akceptacji ze strony wielkich turniejów, chociażby: WCG, PGA czy też HLC oraz reszty graczy ze starszej platformy Counter-Strike, co widać w komentarzach do newsów, czy chociażby treści wypowiedzi na Board.Counter-Strike.PL. Poniżej przedstawiamy Wam kilka cytatów z tego tematu (niektóre wypowiedzi pochodzą jeszcze z 2007 roku):

ROGI-ok:
"Gram w obydwie gry, wiecie dlaczego? W 1.6 gram od początku swojej kariery w CS i tylko to mnie trzyma w tym CS'ie, no niby nie chce się już grać ale jednak jak zaproponują mixa to aż ciężko odmówić :D. Z kolei w source'a gram dlatego, że ładniej wygląda, broń jak broń, nauczysz się strzelać to będziesz w każdym CS strzelać dobrze. Zresztą source staję się z update na update lepszy. Wniosek?
Ludzie są przywiązani do 1.6"


twilight:
"Jeśli e-sport rozwinie się w stronę widowiskowości, to CS:S na pewno zajmie miejsce 1.6, a raczej wszystko podąża w tę stronę ..."

teku:
"Co najmniej 20-30% z tych co krytykują cs:s, nawet w niego nie grała tylko usłyszała od kolegów że to jest gówno (i proszę nie pisać zaraz odpowiedzi że ja grałem i mi się nie podoba, NIE MÓWIĘ O WSZYSTKICH. Tak samo jest w przypadku windows vista większość co krytykuje ten system wymienia błędy które były po premierze, to samo tyczy się cs:s gdy wyszło kupa dzieciaków poleciała do sklepu i stwierdziła że to gówno jednak jak ktoś już w tym temacie pisał cs:s jest już 2 lub 3 lata i przez ten czas wyszło mnóstwo updatów i cs:s już na pewno nie jest takim samym gównem jak kiedyś. Reszta która grała w cs:s wróciła do 1.6 ponieważ graja już rok lub więcej w 1.6 i są przyzwyczajeni, do tych ludzi zaliczam się ja"

triget:

"CS 1.6 jest fajny, ale jego grafika była modna 3-4 lata temu i powoli spływa z ekranu. Source natomiast ma kilka bugów, ale nie wiem dlaczego ludzie są uprzedzeni do niego. Najgorzej jak wypowiadają się na ten temat osoby, które widziały go po "screenach" lub też coś usłyszały i powtarzają ten sam stek bzdur co poprzednicy."

sam:
"Właśnie, kiedyś był taki boom css, ciągle o nim mówili, ze rośnie, ze zabija 1.6, ze jest jego gwoździem do trumny, ale widać już tak nie jest. Css ucichł, może cod4 go przykrył zamiast 1.6? Wlasnie tak, bo łatwiej ukraść graczy z css, a nie 1.6"

HLC|vib:
"W ciagu 2 tygodni do HLC COD4 zapisało się ok. 150 drużyn - z tego kolo 120 ma wymaganie minimum 5/7 graczy w składzie
CSS został zdeklasowany przez nowa gierkę w ciągu 2 miesięcy - i to tyle na temat przyszłości CSS - a szkoda"


elobartassek:
"A tak do tematu: póki eventy CS:S nie będą tak sponsorowane przez Intel, AMD, ATi, SteelSeries etc. jak CS 1.6, póty sama gra nie będzie miała więcej zwolenników... takie jest moje zdanie, z resztą nie raz już widziałem na boardzie takie tematy..."

DziQ WiecznY Łowca:
"Prawda jest taka, że w tych ligach prawie nikt nie grał. Byle kozaczek z ffa mógł znaleźć się w top10, a nawet top3. Jeśli chcą pograć, niech grają w EU, tam lig na pewno nikt nie usunie"

Zachodzi pytanie: dlaczego? Na przykład można tutaj wspomnieć o zorganizowanym przez portal Skilled.pl turnieju - Skilled Global 10 Challenge, którego pojedynki relacjonowane przez HeadShot.pl miały większą oglądalność, niż mecze ukazywane podczas targów PGA. Do portalu Skilled.pl jeszcze wrócimy, bo parę słów im się należy.

Jako że źle się dzieje w obecnej chwili, można śmiało powiedzieć, że scena CS:S na równi pochyłej, postanowiliśmy zasięgnąć opinii ludzi związanych na co dzień ze sceną Counter-Strike i nie tylko. Zapytaliśmy o zdanie również głównych zainteresowanych, czyli samych graczy, bo przecież oni tworzą w 90% (a może i więcej) tę scenę. Zobaczcie, jak postrzegana jest teraz scena CS:S w oczach m.in:

HLC|Danzig:
"Słuchaj, myślę że o braku CSS na finale lepiej się Vib wypowie, bo on tam bezpośrednio rozpytywał na scenie. Na moją wiedzę wyglądało to tak - my szukaliśmy kontaktu z ludźmi ze sceny, którzy byliby chętni to zorganizowania turnieju w fun zone w CSS jak np: Jolek w CS 1.6. Te kilka osób, które znaliśmy nie miało ani czasu ani chęci. Pamiętam, że potem ktoś się odezwał ale był strasznym krzykaczem i ostatecznie nic z tego nie wyszło. To tyle odnośnie finału.... ale proszę dopytaj się też w tej sprawie viba. Dlaczego nie ma CSS w lidze na co dzień? Nawet w Open? Naszym zdaniem scena ta nie jest na tyle liczna ani prestiżowa aby decyzja o wprowadzeniu akurat tej gry zespołowej do ligii była uzasadniona".

HLC|vib:
"Poki Meras zaangażował się w scenę CSS to można było coś planować, robić wspólnie - niestety, on sobie darował. A my potrzebujemy poważnych partnerów, ludzi na poziomie, którzy merytorycznie nas przekonają, ze warto dla danej sceny coś robić i którzy nie maja klapek na oczach - widza i plusy i minusy swojej platformy. Scena CSS niczym szczególnie się nie wyroznia na tle innych, ot jeszcze jedna gra, ktora jako platforma esportowa istnieje, ale furory nie robi, wiec jakoś nie miałem ciśnienia, żeby szczególnie ja wyróżniać Co nie znaczy, ze jej nie zauważam - obserwuje wiele platform - na CSS tez jest miejsce w polskim esporcie i kto wie, może i przyjdzie czas na nią, żeby się Cybersport zainteresował poważnie. mamy rożne projekty - HLC, teraz jeszcze tworzymy profesjonalne oddzielne ligi dla C&C, dla NFS - zobaczmy, ja CSS nie skreślam".

crash, izaq (obaj team.VEGA) oraz dB|myth:
"QUO VADIS source.pl?
Patrząc na sam tytuł tego artykułu możemy łatwo domyśleć się jaka będzie jego treść. Czy rzeczywiście najlepsze multigamingi w Polsce nie mają czego szukać na polskiej scenie source'a? Czy platforma source'a jest w naszym kraju stracona? Moja odpowiedź na te hipotezy brzmi NIE! Counter-Strike:SOURCE ma przyszłość, także w naszej ojczyźnie. Spotkałem się z wieloma opiniami, że na polskiej scenie source'a nic się nie dzieje.Jednak w prosty sposób mogę obalić ich opinie. Oprócz ligi psl, czy skilled global 10 challange ruszył ESL championship, który ma być wprowadzeniem do source'owego epsa w Polsce. W każdym tygodniu rozgrywanych jest kilka naprawdę emocjonujących meczów, które oglądać możemy na antenie hstv. A pojedynki te cieszą się znacznie większą oglądalnością niż chociażby relacje z pga.Dlaczego? Bo Counter-Strike: Source jest grą naprawdę atrakcyjną nie tylko dla graczy, ale także osób trzecich.Po rozpadzie CGSu po topowe europejskie klany zaczęły się zgłaszać najlepsze multigamingi ze starego kontynentu.W Polsce także istnieje kilka teamów, które są stanie powalczyć w europie o najwyższe cele (już niejednokrotnie to udowodnili jak chociażby banana phone, którzy wywalczyli remis z mistrzem świata SALVO, czy też Deadly Bullets, które nieraz wygrywało z topowymi europejskimi zespołami).Brakuje tylko jakiegoś pierwszego kroku ze strony polskich multigamingów. Może wreszcie czołowe polskie organizacje gamingowe zorientują się, że taka inwestycja może im przynieść jedynie korzyści.Bo nam- graczom css brakuje właśnie supportu ze strony polskich multigamingów, co niestety hamuje rozwój naszej sceny. Przyjęcie teamów pod skrzydła polskich multigaminów otwiera możliwości nie tylko przed graczami, ale również organizatorami różnego rodzaju imprez lanowych. Source, który już cieszy się sporym zainteresowaniem na lanach (jak chociażby na GameFestival2008), miałby wreszcie szansę zaistnieć na hlc czy pga".


WB|karen:
"Wszyscy wiedzą, że scena CS:S nie jest największą. Ma/miała swoje wzloty i upadki, tak jak ( chyba ) każda. Rok temu każdemu wydawało się, że scena Counter-Strike:Source umarła. Tylko jak bardzo się mylili, a pokazał to Game Festival, gdzie do kwalifikacji przystąpiło ponad 40 drużyn. Ówczesna scena źródła jeszcze raczkuje, jednak takie ligi jak ESL championship, czy do tej pory G10 motywowały ludzi do dalszej gry. Nie wiem co się stanie po wstrzymaniu G10 a tym samym zamknięciu strony www.skilled.pl. Wielu ludzi w tym widziało jakiś promyk nadziei, który został odebrany przez jedną osobę. Na dzień dzisiejszy pozostaje nam już tylko ESL Championship, który może, ale nie musi, kiedyś się przekształcić w Pro Series. Nie będę tutaj gdybał o tym, co by było, gdyby na HLC był css, bo to się mija z celem, każdy wie, że im więcej lig, tym większa scena, ale to już inny temat".

dB|ilusion:

"Moim zdaniem wszystko się sypie bo ludzie którzy coś wkładali w scenę tracili motywacje, scena jest zdziecinniała i ludzie traktują tą grę tylko jako zabawę, przesadnie ich stracony czas i chęć zrobienia czegoś dla tej malej sceny tracili oni motywacje bo to co robili niczym nie owocowało i mało osób to doceniało".

Wszystko obraca się tradycyjnie wokół pieniądza, wszyscy chcą jak najwięcej zarobić, obłowić się w jak najkrótszym czasie. A zarazem boją się zaryzykować, jak to miało miejsce w wypowiedzi crash'a. Ta całą otoczką tych potentatów na rynku CS'a przeszkadza w jej rozwijaniu. Niechęć do przeprowadzenia zmian na rynku, krótko mówiąc, zaryzykowania, przyczynia się jednoznacznie do jej upadku. Dlaczego żadna szanująca się organizacja nie chce przygarnąć pod swoje skrzydła prężnie działającego zespołu CS:S, na dodatek zdobywającego wysokie pozycje na arenie ogólnopolskiej? Najlepszym przykładem jest (może posunę się za daleko z tym porównaniem) nasze polskie, podwórkowe MYM - deadly-Bullets. Chłopaki pokazują, że mogą walczyć z najlepszymi drużynami w Europie, mimo, iż posiadają za sobą pokaźne zmiany w składzie, potrafią grać i wygrywać, cóż więcej mówić - TOP1 Polski, choć scena powoli się wyrównywała. no właśnie - wyrównywała...

Miałem poruszyć ten temat na samym początku, lecz zdecydowałem się, iż najlepszym, najbardziej przyczyniającym się czynnikiem do utrzymania sceny CS:S w ryzach, zostawię na sam koniec. Jak wcześniej wspomniałem, powrócimy do portalu Skilled.pl. Niewątpliwie jest największy serwis, który dostarczał nam najświeższe wiadomości z życia sceny, robili oni po prostu kawał dobrej roboty!

 Radosław "Kficzol" Żydok - redaktor naczelny wyżej wspomnianego portalu, stawał na głowie, żeby wynieść tę platformę na piedestał, i po części mu się to udało. Jakiś czas temu informowaliśmy Was w tym newsie, iż stworzony został turniej zrzeszający 10 najlepszych polskich drużyn sceny CS:S. Wszystko podążało w dobrą stronę, najciekawsze spotkania transmitowane były w HeadShotTV, czyż nie miły widok? Aż nagle coś pękło...

Ktoś bardzo "życzliwy" wdarł się na stronę i pousuwał większość newsów, to nad czym ciężko pracowała i poświęcała mnóstwo wolnego czasu cała załoga portalu. Na odzew zarządu nie trzeba było długo czekać. Portal zawiesił, miejmy nadzieje chwilowo swoją działalność, zaś sam redaktor naczelny zrezygnował z dalszego prowadzenia strony. Zapowiedział jedynie, iż doprowadzi do końca naszą Reprezentację Polski w ruszających rozgrywkach ClanBase NationsCup XII, której nota bene jest selekcjonerem.

Doskonale wiemy jak to boli, jak wszystko sypie się pod nogami, mimo iż dajemy z siebie wszystko, ciągniemy na ostatku sił. Każdy ma chwilę słabości i zwątpienia, ale czy nie warto walczyć o swoje, o przyszłość - lepszą przyszłość polskiej sceny Counter-Strike: Source? Czy są osoby, które mogą się przyczynić do wyjścia CS:S spod płaszcza starszego brata? Na pewno są, tylko dlaczego nie chcą nic zrobić w tym kierunku, przecież to takie proste...



Autor: MArio^

« Powrót
1.
22:10 23/12/2008

GJ

2.
22:15 23/12/2008

j/w :)

3.
22:16 23/12/2008

GJ :-D

4.
22:20 23/12/2008

time will show all

5.
22:38 23/12/2008

GJ, jeszcze sors wam pokaże :D.
Sołych tam all.

6.
22:43 23/12/2008

imho źródło wyschło po upadku CGS

7.
22:52 23/12/2008

wreszcie art^

8.
22:57 23/12/2008

tylko mała uwaga... powtarzają się komentarze
elobartassek
DziQ WiecznY Łowca

są takie same!

9.
22:57 23/12/2008

Osoby ze sceny css tez są sobie winni. Ludzie którzy tworzą tą scenę nagle rezygnują, bo? jakiś dzieciak włamał im się na stronę i zrobił burdel. Wielki płacz, rozpacz i rezygnacja ludzi którzy tworzyli największy polski serwis css w Polsce, teraz przyczyniają się do upadku css. Wcześniej walczylu, napędzali tę scene, a teraz ją spowalniają.

10.
22:57 23/12/2008

przydałby sie jakis w końcu sponsoring, scena cs:s jest w ogole nierozwinieta... psl i troche esl -.-'

11.
23:06 23/12/2008

Kficzol pisał w artykule o włamaniu na stronę, że jego rezygnacja z dalszej pracy nie jest podyktowana tym zdarzeniem, ale ma ono też pośredni wpływ na jego decyzję. Wiele czynników wpłynęło na to, co się stało, ale jeżeli się ciężko pracuje a ktoś notorycznie podcina nam skrzydła, w końcu przestajemy latać... czyż nie?

12.
23:12 23/12/2008

GJ !

13.
23:15 23/12/2008

predzej czy pozniej i tak zginie!!

14.
23:28 23/12/2008

jak dla mnie to ciesze się z rozwoju każdej platformy w naszym kraju bo to promuje e-sport

15.
23:37 23/12/2008

SIę dziwisz. Kto to na zdjęciu

16.
23:39 23/12/2008

wedlug mnie to eventow nie ma dlatego ze gra jest zblizona do cs1,6 wiec wola robic turniej gry z wieksza scena no a zamiast source to np zrobia jeszcze w coda bo ta gra sie bardziej rozni

co do tej ogladalnosci to niektorych podczas transmisji z pga wkurzaly te dlugie przerwy miedzy transmitowanymi meczami

no a poziom graczy moglby sie ukazac jak by z cs1,6 gracze przeszli na source

17.
23:48 23/12/2008

DziQ WiecznY Łowca chyba napisał to co niby ja jako drugie napisałem :) GJ! Dobry artykuł. I podpinam się pod #14

18.
00:35 24/12/2008

nie liczcie na jakikolwiek rozwój sceny source. 1.6 wyrobiło sobie markę dawno temu kiedy tak naprawdę nie było sensownej konkurencji, taki staroć (paradoksalnie zbyt nowy;)) jak css nie ma najmniejszych szans ... teraz rządzi cod4 ;)

19.
00:58 24/12/2008

Komentarz usunięty z powodu złamania regulaminu/netykiety

20.
08:42 24/12/2008

#15 na zdjęciu jest MArio^

21.
08:47 24/12/2008

Dobra robota Mario :-)

22.
09:06 24/12/2008

GJ

23.
09:12 24/12/2008

juz poprawiam... zle sie wkleilo i nie zauwazylismy. sory

24.
10:03 24/12/2008

tymozynka, teraz znowu jest taka sama wypowiedź DziQa i moja :) "Prawda jest taka, że w tych ligach prawie nikt nie grał. Byle kozaczek z ffa mógł znaleźć się w top10, a nawet top3. Jeśli chcą pograć, niech grają w EU, tam lig na pewno nikt nie usunie"

25.
10:12 24/12/2008

GJ

Ale to nic nie da source jest poprostu niegrywalny i nudny ;)
LAN source moze beda ale napewno nie HLC czy cos w tym stylu ;)
Polecam przejscie na 1.6

bo source to lipa :D

26.
11:37 24/12/2008

A wiecie dlaczego Mg odmawiają?

27.
11:40 24/12/2008

No ku... a ja slyszalem ze oni sami sobie pousuwali te newsy zeby miec pretekst do zamkniecia strony, bo malo osob pisalo, a nie oplacalo sie przedluzac serwisu bo malo wiary zaplacilo i zaczely sie napinki na serwisie :D btw czemu nie mogli od razu sprawdzic kto sie logowal po IP, np. na ESL? Przeciez mieli w redaktora admina esl :> teraz to domysly kto mogl to zrobic... :]

28.
11:44 24/12/2008

A po drugie : zamiast żalić się i ciągle marudzić o umieraniu PL sceny zabrać się za robotę i tworzyć próbować !!!
WB Gaming też powstał w sumie z przypadku, ale trochę chęci pomyślunku i można nie źle iść do przodu. Na dzień dzisiejszy mamy dobry budżet moglibyśmy spokojnie otworzyć lige z większymi nagrodami niż G10 , lecz czekamy na nową www.
Nie narzekamy, nie płaczemy i nie piszemy drętwych komentarzy tylko myślimy co jeszcze rozwinąć co jeszcze stworzyć itd.

29.
11:52 24/12/2008

#27 wiesz, ja opierałem się na tym, co mogłem wyczytać z ich strony i oświadczenie. Nie będę wysnuwał domysłów, czy to któryś z redaktorów to zrobił, żeby to zakończyć (bo naprawde od dłuższego czasu był tam trochę syf - sry za to...), może mieli pretekst, nie wnikam, tak czy inaczej sajt zamkniety...

30.
13:02 24/12/2008

I dobrze ze sourca nie bedzie, nic bym do tej gry nie mial, ale ma w swojej nazwie Counter-Strike, a nim nie jest. Teraz i tak nie gram w 1.6 tylko w Coda4, ktory jest nowy i ma "nowa" grafike niby tak jak sors, ktory sie w ogole do niczego nie nadaje. Pamietam te teksty ze to koniec 1.6 bo nadchodzi "era sroursa", okazalo sie inaczej :)

31.
14:04 24/12/2008

wypowiedz trigeta mnie rozwala.. moge to porownac do laski ktora bym przypadkowo spotkal i z wygladu bylaby ponetna, a w glowie pustka. to, ze powoli splywa z ekranu to tez nie jest prawda, bo o ile pamietam, to rok temu w esl 5on5 gralo jakies 90 druzyn, a teraz jest ich 170, jedyne co zauwazylem to, ze serwery ffa stoja puste -.-. Jestem uprzedzony do css'a bo zoabczylem screena z mapy train i sie przestraszylem, tyle ode mnie ta gra niema klimatu. btw cod 5 jest na pc, wiec producenci coda sami sobie gre usmiercaja, wydajac nowa co rok, wiec nie ma szans, zeby cod zjadly cs 1.6.
tyle ode mnie i smacznego karpia :D

32.
14:09 24/12/2008

#29 nie no spoko, ja tylko mowie to co slyszalem od okolo 5-6 osob, ktore nie chca sie ujawniac, bo pewnie zostana ukrzyzowane przez scene :D

p.s. wesolych ^^

33.
14:18 24/12/2008

ZAL mi tej napinki na CSS. Niestety zyjemy wkraju neow i luqenow z mTw. Wiecie dlaczego ludzie nie przechodza na CSS? odp jest prosta poprostu sie boja i tyle ze "straca skilla" itd. A co do CODa hmm... COD jest gra ktora zabijaja producenci wydajac co roku nowa odslone. POZDO ;* juz nie moge sie doczekac jak mnie fani pixelkow zjedza :)


PS Wesolych Swiat ;*

34.
14:28 24/12/2008

Pisze w imieniu BroVar'a - redaktora skilled.pl :

Na podstawie logów z serwera znaleźliśmy trzy różne adresy ip, które tego pamiętnego dnia uzyskały nieautoryzowany dostęp do panelu admina. Oczywiście nie byli to hakerzy tylko zwykli idioci, którzy przypadkiem dostali się na konto jednego z redaktorów zgadując hasło. Nie mieli zbyt wielkiego pola do manewru jednak kierując się niechęcią do nas zaczęli usuwać pojedynczo newsy. Na szczęście pozostali redaktorzy byli wtedy dostępni i dosyć szybko zablokowali dostęp do tamtego felernego konta. Dlatego utraciliśmy tylko newsy z 2 ostatnich tygodni. Rozumiem w pełni dlaczego Kficzol postanowił odejść ze sceny. Jego motywację zabiła świadomość, że są na scenie osoby, które mając czas nie poświęcają go na rozwój sceny tylko na szukanie furtki, żeby zaszkodzić tym, którzy chcą dla sceny dobrze.

Oczywiście Source w Polsce jest słaby. Wiele mechanizmów zadziałało, ale jednak nie powinniśmy spisać tej platformy na straty. W wielu krajach zachodnich CSS jest silny (Niemcy, Francja, USA) lub bardzo silny (UK) co dowodzi, że gra w sama sobie nie jest zła.

c.d

Tak jak napisał Poohateq, wojnę Source vs. 1.6 można porównać właśnie do wojny fanów Realu i Barcy. Obie gry bazują na podobnych koncepcjach, mają wspólne zasady jednak w rzeczywistości wiele je różni. Myślę, że w dzisiejszych czasach, gdy coraz więcej ludzi aktywnie gra jest wystarczająco dużo miejsca i dla 1.6 i dla Source'a i dla CoDów.

35.
14:28 24/12/2008

społeczność css a społeczność cs to jak fani realu i barcy, jedni napinając na drugich nie widzą w tym nic złego ale gdy ci drudzy napiszą to samo na tych pierwszych to od razu oburzenie, jak tak można? co to za typy?

#33 żal ci napinki na css ,a potem sam ubliżasz fanom cs'a więc czego ty wymagasz od nich? w sumie, od nas?

36.
15:00 24/12/2008

błaganie o pomoc jednym słowem...zastanówcie sie, skoro scena kwiczy i nie ma sponsorow, to gra jest cos nie halo...amerika nie u nas, tam mają kompy i w sorsa tną...zreszta grafika nie czyni gry grywalnej, moze za jakis czas cos sie zmieni w Polsce, na razie marna przyszlosc sie rysuje na najblizsze lata...powiem jeszcze, ze przy 1.6 trzyma mnie to, jak sie tam porusza, strzela itp...nie wymagam nie wiadomo jakiego realizmu...jednak przyznacie, ze w zadnej innej grze sie nie strzela tak jak w 1.6, gdzie precyzja jest naprawde wazna, a nie walenie "na pale" tak jak we wszystkich tych cod'ach, crysisach i innych gier new gen...w css gralem jakby co, nawet go posiadam....

37.
15:03 24/12/2008

O Boże Mafioz, jakim ty się frajerem stałeś to mi się nie mieści w głowie.

38.
15:15 24/12/2008

Cześć, to ja Wam powiem bez napinkowo w czym tkwi problem. Wszyscy porównują CS do CS:S (mylnie) tylko dlatego, że obie gry wypuściło VALVE i ma w nazwe Counter Strike. Tak naprawde to 2 różne gry, różnią się grafiką, silnikiem, grywalnością - wieloma rzeczami. Ciągle kręcicie temat czy scena umarła/wyschła czy jak to tam określacie. Ludzie z 1.6 ciągle piszą, że to syf itp. opierając się na screenach lub 20 minutach na ffa. Każdy ma swój gust, a jak wiemy o gustach się nie dyskutuje - jedni wolą grafiką nacieszyć oko, inni postrzelać w grę z super grywalnością kosztem grafiki. Ludzie opanujcie się wreszcie. Co do turniejów, ludzie z 1.6 mają duże "EGO", w sensie że u nich nagrody są XXX razy lepsze niż w CSS, okej - ale śmiem twierdzić, że tylko 5% osób które tak piszą wygrały kiedyś jakieś "pożądne" nagrody na polskich/zagranicznych coś znaczących turniejach (nie mówie tu o turniejach w kawiarenkach).
Pamiętajcie, że CS 1.6 też kiedyś zaczynał, i wszyscy z niecierpliwością czekali na rozwój swojej sceny - i się doczekali. Teraz ten okres przechodzi scena CS:S, albo pójdzie do przodu, albo będzie stała w miejscu.
Dziękuje, Wesołych Życzę.

39.
15:22 24/12/2008

problem w css jest taki, ze ta scena jest zerowa.

40.
15:28 24/12/2008

Tym razem piszę w imieniu team.VEGA|crash:

#38 zgadzam sie w 100% doloze do tego jeszcze to ze w polsce mamy z 30 - 40 teamow ktore chca grac !! ( pokazal to lan w elblagu ) to ze scena kwiczy to dlatego nie mamy pisac takich newsow poprostu mamy siedziec cicho i czekac az ta scena w ogole przestanie istniec ? sa pomysly i ludzie ktorzy chca rozkrecic ta gre na polskim rynku ale do tego potrzeba tez takich lanow jak PGA HLC. Jestem pewien ze gdyby css mial szanse zaistniec na takiej wielkiej imprezie to na pewno nie zapisaloby sie 5 teamow tylko z 40 jak do elblagu a kto wie moze i wiecej ! ale tego sie nie dowiemy dopoki nie dacie nam szansy...

41.
15:32 24/12/2008

#39 tak samo jak Twój poziom gry w 1.6 ;) mimo, że grasz w to XX LAT :)
Tak teraz się możesz wypocić i mnie zbluzgać, #care.
Reszcie Wesołych raz jeszcze.

42.
15:46 24/12/2008

Wszystko ładnie pięknie news napisany na mobilizację na następny rok ale nie chcem was smucić... css jest jak czero.. staramy sie staramy i nic nie wychodzi, ja chyba z 4 razy odnawialem polska scene czero lecz co wszyscy graja w 1.6... a czero nie ejst takie złe, tak samo source.
Jakbym miał sourca a nie porzyczony od kumpla to bym sobie pogral ale i tak zasłaby pc(9fps:D)..:)

Pozdrawiam, gl do pracy. a teraz wesolych swiat.

43.
15:50 24/12/2008

W css graja ludzie ktorym nie wyszlo w cs'ie (patrz Europa) lub dostaja za to wiekszy hajs (patrz USA). Ogolnie css jest mierny, gralem w to u kolegi i byla to typowa gra 4fun na serwerach ffa 64 sloty. Dluga na d2 jest dluga tylko z pozoru, na respie ct na inferno skampisz sie w 4121324 miejscach, o trainie juz nie wspomne, grajac azteca mozna zasnac taki jest mroczny... Jezeli chodzi o skiny, ok ladniej zrobione, fajnie padaja po smierci, ale nic wiecej... ah i granaty wielkosci kamyczka.

44.
15:54 24/12/2008

A ja myśle tak:
css ma lepszą grafike, bardziej realistyczne bronie i właśnie granaty(imo) i ogólnie jest ładniejszy :D
Włączyłem, pograłem, wyłączyłem, ale 4fun można mieć.
Ale i tak zostane przy 1.6 :)
Co do sceny to ból, bo wiadomo że im więcej tym lepiej :P
Wesołych!

45.
15:56 24/12/2008

#38 'różnią się grafiką, silnikiem, grywalnością...' css nie jest grywalny. 'ale śmiem twierdzić, że tylko 5% osób które tak piszą wygrały kiedyś jakieś "pożądne" nagrody na polskich/zagranicznych coś znaczących turniejach' a co to ma do rzeczy ? Liczy sie sama przyjemnosc gry, to ze cos wygrasz to moze byc jedynie nagroda za czas poswiecony grze. Ja nie jade na lan z nastawienie 'jak kurwa nie wygram koncze z 'kariera''. Sama radosc z gry, ze bijesz typa z ktorym grajac na necie nie wyjdziesz z 5, cala atmosfera lana to jest to...

46.
15:56 24/12/2008

#41 masz racje, czesto razem ze soba gramy.
#43 pierwsze zdanie 100% prawda. Albo dzieci 10 letnie z dobrymi komputerami, ktore zachwycaja sie grafika.

47.
15:59 24/12/2008

i widzicie ciągle dym, a może pomysły na przyszły rok co można by było zrobić, jakieś deklaracje... a nie tylko negatyw

48.
16:10 24/12/2008

team.VEGA|crash:

gramy w css bo bardziej sie nam podoba wy gracie w 1,6 bo wam sie bardziej podoba i tyle musicie caly czas pisac jaki css jest przykry ? nikt nie pisze wam jaki 1.6 jest stary i do bani ;/ my gramy w css wy w 1.6 dwie rozne gry mowicie ze nie ma sceny ... a wlasnie w tym newsie jest opisany ze ta scena istnieje ..ale pewnie do konca newsa nie doczytaliscie ...

49.
16:12 24/12/2008

I może skończylibyście te napinanie, bo nie o to tutaj chodzi, ten art nie powstał w tym celu...

50.
16:13 24/12/2008

Ja nie ujmuje css, pod wzgledami estetycznymi jest znacznie lepszy... Ale z racji na to ze jest nowa gra, poziom jaki prezentuja gracze jest slaby.

51.
17:27 24/12/2008

Grywalnosc 1.6 jest zdecydowanie lepsza, a source to tylko grafika. Te obie gry to zupelnie inne gry. 16 mzoesz pzrebijac przez sciany, widzisz recoil, mozesz go kontrolowac, strzal oddajesz gdy jestes praktycznei w miejscu bo w biegu to tylko duposzoty wchodza. A w source skaczesz i strzelasz biegasz i strzelasz inne swiaty dlatego ludzie z 1.6 nie przejda na source.

52.
18:43 24/12/2008

Nowa płyta Zeusa > CSS > 1.6! :-D

53.
18:46 24/12/2008

GJ, artykuł godny przeczytania, komentarze już nie. Przestańcie się napinać i zacznijcie robić coś w tym celu żeby było lepiej.

54.
18:51 24/12/2008

No i mientus chyba powiedzial wszystko :)
Jedyna rzecz ktora spodobala mi sie w source to flash-e :)

55.
19:15 24/12/2008

#51 dokladnie to... napierdalanie glow niewiadomo jak i gdzie.. gracz ktory cos ogarnia w 1.6 i jest chodz troszke nerwowy gdy ginie powiedzmy przez tzn dupala, to niestety w css skazany jest na samobojstwo :

56.
19:43 24/12/2008

ale ja was nie rozumiem... typy z 1.6 co wam przeszkadza source? te 2 platformy nie musza sobie przeszkadzac (ha moga wspolpracowac)
krzykacze z 1.6 krzycza bo (imo) boja sie konkrencji ze strony css... bo jaki moze byc inny powod ? tolerancja w dzisiejszych czasach jest rzecza znikoma baaardzo...

57.
19:56 24/12/2008

#56 Polska tolerancyjny kraj, czarnemu i żydowi w mordę daj! :-D

58.
20:04 24/12/2008

#56
o czym ty mowisz o_O? konkurencji niema zadnej, jest tylko dominacja 1.6.

59.
20:50 24/12/2008

[*]

60.
21:28 24/12/2008

I to jest wlaśnie polska mentalność, nie możecie siedzieć cicho i się nie spinać, w Polsce widocznie nie można... w każdym newsie musicie udownodnić, że 1.6 jest górą, dobra niech Wam będzie jest góra, ale niech wiara z 1.6 się już lepiej nie odzywa, bo to już jest męczące...

61.
21:41 24/12/2008

dokładnie , naprawdę ciężko się czyta ...

62.
21:45 24/12/2008

Więc jeszcze jeden komentarz typu (1.6 oraz css to dno etc.) będą kasowane, jak dalej będzie się to działo - banowane. Takie sprawy możecie załatwiać na prv, bo już mnie to zaczyna denerwować...

63.
21:54 24/12/2008

to calkiem inne gry to tak jaby porownac COD4 do cs 1.6 ... tylko podobne sa nazwa i modelami...

64.
23:30 24/12/2008

Mi tam source nie przeszkadza, ale i tak padnie imo ;p

65.
00:15 25/12/2008

Gram w 1.6, a ostatnio kumple z csm namówili mnie by zagrać mixa w młodszego csa. niby wszystko ładnie pięknie ale jak wiem ciężko się przyzwyczaić do strzelania w sorsa. Od razu mnie to zraziło ... niby da się grać ale jednak coś jest nie tak, przynajmniej mi tak się wydawało grając;)

66.
00:47 25/12/2008

"Jeśli e-sport rozwinie się w stronę widowiskowości, to CS:S na pewno zajmie miejsce 1.6, a raczej wszystko podąża w tę stronę ..."

niestety ale przez tą widowiskowość Source będzie szedł na dno
A wiecie czemu? Bo 1.6 trzyma sie na scenie po mimo upływu lat, ludzie którzy w to grają nie patrzą na grafikę. CSS natomiast już niedługo będzie miernym gniotem [nawet wizualnie] w porównaniu do najnowszych tytułów. Zatwardziali zwolennicy 1.6 [a tych jest wieeelu] i tak nie odejdą od tego tytułu, a sourcowcy raczej przeniosą się na nowsze produkcję.

67.
01:02 25/12/2008

#66
pamietam, ze jak 1szy raz gralem w cs'a i dostalem flesza na jape to myslalem, ze monitor mi sie zepsul. mysle, ze dopiero po paru minutach obserwacji zwylky czlowiek doszedlby ocb w tej grze i jestem ciekaw co by mu sie bardziej spodobalo 1.6 czy sors.
ktos z hlc crew moglby zrobic cos ala ankietepodczas trwania hlc, walnac na 2ch telebimach 1.6 i sorsa i pytac ludzi cos im sie bardziej podoba.

68.
14:01 25/12/2008

Bardzo fajny pomysł. Oglądać 10letniego 1.6 i 4letniego sorsa.... Moze tak dajmy ludziom pograc w obie gry?

69.
15:39 25/12/2008

Co z tego ze jest ta grafika ladniejsza i niby bedzie sie tym ludziom podobac jak ta gra upada juz nawet a Ameryki ja wycofali... wniosek ? Nikt w nia nie bedzie inwestowac skoro nie ma przyszlosci bo wasza scena raczej juz sie nie powiekrzy.

70.
15:40 25/12/2008

Btw. Jezeli powstanie gra podobna w grywalnosci z cs1.6 to napewno ja wyprze i kazdy bedzie gral w to cos nowszego tak jak to bylo z cs1.5 < cs1.6. Ale soursowi napewno juz sie to nie uda i nie ma co o tym marzyc.

71.
17:52 25/12/2008

A ja lubie obie gry, bo w obie sporo gralem. Szkoda ze najwiecej do powiedzenia maja ludzie, ktorzy nic nie ugrali w zadna z gier. Mozecie sapac cale zycie, ale to nie chodzi o to. Po to gramy w 1.6/css zeby dojsc do jakiegos poziomu, ta? Sprawa 1.6 vs css nie powinna byc priorytetem, a dla wielu z Was jest. Pisanie ze CSS to syf itd. jest w ogole smieszne. Napiszcie najpierw co takiego zrobiliscie dla sceny 1.6? Oprocz tego, ze macie tam jakis klan, kupiliscie serwerek i jest wszystko cacy. Zmykajcie na ffa chlopaki.

72.
18:03 25/12/2008

ci co zaczynali w 1.6 i grają w to troche więcej czasu, zostaną w 1.6. Ci co zaczynali w source i też grają w to dłużej zostaną w source. Proste? ;]

73.
19:39 25/12/2008

#71
scene tworzy kazdy gracz, wiec widocznie sors ich niema.
musze cie zasmucic, bo w naszym kraju moze jest z 5 druzyn, ktore 'cos' osiagnely, wiec zwylki gracze maja wiecej do powiedzenia..

74.
22:41 25/12/2008

No niestety ale CSS już dawno miał przyćmić 1.6. Ci co nadal w to wierzą są naiwni... Ta gra umarła śmiercią naturalną - nie jest fenomenem. Jak każda gra, ma swoich zwolenników ale nie ma tego czegoś co by przyciągało do niej ludzi z innych platform. Może dla casual gamera CSS wyglada bardziej widowiskowo ale dla osób które w e-sporcie siedzą od lat prawdziwe emocje to 1.6 tak samo jak starcraft wsrod gier strategicznych.

75.
02:45 26/12/2008

poprsotu nie ma sensu wspierac martwej gry :)

76.
03:47 26/12/2008

#71 chciales zablysnac ? to co napiales to jedna wielka bzdura.

77.
13:00 26/12/2008

Ludzie przecież to jest to samo i emocje są takie same, a nie jak napisał #74 "prawdziwe emocje to 1.6". Starsza wersja CS'a góruje tylko i wyłącznie swoimi małymi wymaganiami oraz tym ze Neo i spółka (mYm) graja w 1.6, jakby zaczęli grac w CSS ludzie przeszli by na Source'a. Gram w CSS i nie żałuje tej decyzji...

78.
13:41 26/12/2008

#77 przeczytaj wszystkie posty to zrozumiesz dlaczego 'prawdziwe emocje to 1.6'

79.
13:45 26/12/2008

#77
tak na pewno 5 osob wywarloby wplyw na pare tysiecy osob...

80.
16:04 26/12/2008

wysechł, ale temat o css...i nie wiem po co go drążyć...

81.
16:55 26/12/2008

#77 przypuszczalem, ze nie wszyscy zrozumieja ale dla ulatwienia podalem przyklad starcrafta... widac dla niektorych nadal to za malo.

82.
23:57 26/12/2008

Jeżeli padnie v1.6 to ja wracam na v1.5 www.proxion.pl. A w sorsa nie będę grał nigdy ! ! !

83.
02:12 27/12/2008

Sors to po prostu odgrzewane kotlety ;x Nie może nawet konkurować z pixelkami, bo pixelki są UWAGA grywalne i kultowe. CS:S to nie Counter-Strike. Kwestia komputerów i wymagań.... jeżeli ktoś uważa, że w krajach typu Niemcy, Francja, Anglia, krajach skandynawskich czy Chinach itp ludzie nie mają mocnych kompów to niech zacznie zbierać chrust. Wielu graczy ma kompa, który może udźwignąć sorsa na 10210912192fps, ale po co? ;x

84.
17:22 27/12/2008

#75 martwej gry? jesteś głupi bo za granicą source bije 1.6 bez problemu, i myśle że to się stanie również w pl jak ludzie stwierdzą że 1.6 nie dla nich. pzdro typje.

85.
18:19 27/12/2008

#84
hahaha chyba kpisz sobie widzisz co sie dzieje z sorsem?
cala ta szopka cgs w usa nie przynosila zysku i upadla teraz scena z usa powraca i css zanika tam gdzie scena byla najsilniejsza, wiec skoncz gadke ze css jest silniejszy od 1.6, bo po prostu kolejny raz widze, jak jakis sors boj sie napina.

86.
21:58 27/12/2008

#82 to rok urodzenia?

Heh, a ile jest znanych klanow/graczy, ktorzy przeszli z cs na css po wyjsciu sorsa? Nie liczac USA, chociaz by w polsce, bo z tego co sie orientuje jak ktos "rozpoznawalny" o przecietnym skillu na 1.6 przechodzil na css to od razu dostawal propozycje od topowych klanow np.Hanish, atyla, swone... To nie ten sam poziom gry, bo jeszcze nie czas by rozegrac sie w css, 1.6 ma w sobie jeszcze tyle niewyczerpanego potencjalu... latwiej byc haj na css tak jak w/w gracze niz mid na 1.6 i to jest przewaga sorsa!

87.
02:01 28/12/2008

#86

Nie to nie rok urodzenia, może źle sformułowałem chodziło mi o to, że jeżeli kompletnie padnie 1.6 jakimś cudem wyłączą serwery nikt nie będzie w to grał (modle się żeby tak nie było). To wolałbym wtedy grać w stare 1.5 niż s0r$

88.
18:47 28/12/2008

#87
przesiądź się lepiej z tego pentiuma 4 i zbieraj na nowego pc bo w 1.5 nikt nie gra.

89.
11:36 29/12/2008

oj byś się zdziwił

90.
13:20 29/12/2008

#88

Na takiego kompa jak ja mam zbierałbyś całe życie ;) a w 1.5 gra w **** ludzi

91.
08:53 05/01/2009

Te komentarze ... Ja tam życzę źródełku i 1.6 długiego życia, a graczom dobrej zabawy. Jeśli natomiast chodzi o porównywanie, to bzdura szukanie różnic i podobieństw to pomyłka (to dwie różne gry). Mało kto pamięta chyba już pokazowy mecz Heyah Logitech Cybersport 2007, ale dawny PGS w CS:S przegrał równym (nie pamiętam dokładnie wyników) stosunkiem lub nawet gorszym ze zbieranym składem CS:S ...
Ww. ilussion grał praktycznie jako One Man Army przeciwko stałemu składowi PGS. Ten pokazowy mecz był dowodem na to, że te dwie gry są różne, a porównywanie nawet zawodników (ich klasy) tych dwóch gier jest wielkim błędem. Nie wnikam już w papierową wersję de_nuke w CS 1.6, a tą mapę w CS:S...

Tak naprawdę to zgadzam się z jedną z opinii powyżej, odnośnie dziecinnienia "scen" CS i CS:S (wiem wiem gry są dla dzieci xD), ale zdaje mi się, że bez starej ekipy CS.pl, skilled.pl nie działo by się nic na tej polskiej "scenie" CS i CS:S.

Stąd dla Jolkka, vib'a, Hayabussy, Danziga wielkie słowa uznania, że po prostu Wam się jeszcze chce ;).

P.S.
Wiedziałem, że ten temat będzie okazją do napinki dwóch "scen", a szkoda, że nie możemy, my Polacy wielki naród prowadzić dialogu lub egzystencji bez kłótni i chamstwa :), ale cóż to pozostałość po Polsce tzw. szlacheckiej, rozumiem o_0.

92.
08:54 05/01/2009

* no i cybersportu.pl ofc ;)

By dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze u nas konta zarejestruj się.

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wszelkie komentarze naruszające regulamin i netykietę będą usuwane.

MDDV
Shooters
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury