|
Konkurs CS.PL - rozwiązanie 15/01/2017, autor: JoleKK | Pożegnalny konkurs CS.PL 27/09/2016, autor: JoleKK | 2001-2015 DZIĘKUJEMY! 27/09/2015, autor: JoleKK | Powrót na wody międzynarodowe 17/05/2015, autor: miva | Wyprawa na Kanczendzongę 29/04/2015, autor: miva | Koniec legendy 23/04/2015, autor: miva | Wielki biceps i wielkie serce 04/04/2015, autor: miva | Kuben: "Popełniłem... 01/04/2015, autor: miva | in memory of de_nuke 26/03/2015, autor: miva | ESC znów biało-czerwone! 26/03/2015, autor: miva |
EnVyUs podebrało drużynę LDLC 04/02/2015, autor: Pavilon | NiP wygrywa ASUS ROG... 01/02/2015, autor: Pavilon | Bany dla graczy... 01/02/2015, autor: Pavilon | Team SoloMid podebrało... 01/02/2015, autor: Pavilon | LDLC wygrało MLG X-Games... 01/02/2015, autor: Pavilon | MLG X-Games Aspen 2015 -... 24/01/2015, autor: Pavilon | Ranking graczy 2014... 23/01/2015, autor: Pavilon | Skandal na scenie... 22/01/2015, autor: Pavilon | Ranking graczy 2014... 22/01/2015, autor: Pavilon | ESC dobrze rozpoczęło ligę... 19/01/2015, autor: Pavilon |
|
|
|
|
|
|
|
Podsumowanie pierwszego... 12/03/2015, autor: miva | Sprawdź swoje postępy 11/03/2015, autor: miva | Antycheat nowej generacji 09/03/2015, autor: miva | fnatic wygrywa IOS... 08/02/2015, autor: Pavilon | ex-ESC zbanowane i odbanowane 08/02/2015, autor: Pavilon | ex-ESC Gaming rozpoczyna... 05/02/2015, autor: Pavilon | Oni wystąpią w... 05/02/2015, autor: Pavilon | Kuben trenerem Virtus.pro 04/02/2015, autor: Pavilon | Polacy odchodzą z ESC Gaming 04/02/2015, autor: Pavilon | Fnatic wygrało ClutchCon... 04/02/2015, autor: Pavilon |
Snax czwarty w rankingu... 18/01/2015, autor: Pavilon | ESC gra dalej w ESL Pro... 18/01/2015, autor: Pavilon | S1mple i markeloff... 15/01/2015, autor: Pavilon | Znani uczestnicy ASUS ROG... 14/01/2015, autor: Pavilon | ESC blisko fnatic w ESEA... 14/01/2015, autor: Pavilon | Epic Playz - najlepsze... 11/01/2015, autor: Pavilon | Byali na 13 miejscu w... 10/01/2015, autor: Pavilon | Najlepsze akcje ESEC 2014 07/01/2015, autor: Pavilon | Podsumowanie 2014 roku 06/01/2015, autor: Pavilon | Virtus.pro oraz ESC... 03/01/2015, autor: Pavilon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyżby źródełko wysychało? 24/12/2008
Przez jakiś czas zastanawiałem się nad sensem stworzenia tego artykułu. Namówiony przez innych członków redakcji, postanowiłem go jednak napisać i opublikować. Być może nietaktem z mojej strony jest pisanie na ten temat, jednak zaryzykuję i przedstawię Wam swoje przemyślenia podparte opiniami innych. Jak wiadomo, nasza (jeśli mogę tak powiedzieć) scena Counter-Strike: Source ma się w obecnej chwili nijak, wpływa na to wiele rożnych czynników. Pierwszym i chyba najistotniejszym problemem jest fakt, iż imprez LANowych jest u nas jak na lekarstwo. W ubiegłym roku odnotowaliśmy aż dwie imprezy... Pozostaje wierzyć, iż w przyszłym, 2009 roku sytuacja odwróci się diametralnie i będzie więcej imprez. Tylko żeby ktoś w nas uwierzył i zaufał, ale o tym trochę później. Drugim, i raczej nie ostatnim aspektem jest to, iż duże multigamingi (dajmy na to Delta, Fx, FF) nie widzą sensu w pozyskaniu graczy CS:S i stworzenia dywizji. Dobrym przykładem może być jeden z lepszych krajowych zespołów naszego podwórka - team.VEGA. Chłopaki ciągle borykają się z problemem "bezdomności" i nie mogą jakoś znaleźć dla siebie nowego domu. Próby dołączenia do renomowanego teamu, w każdym przypadku kończyły się odpowiedzią negatywną, a oto co miał do powiedzenia kapitan zespołu Damian " crash" Krawczyk na temat podejścia i inwestycji w CS:S dużych organizacji: team.VEGA|crash - kapitan drużyny: "Jakiś czas temu pisałem do najlepszych polskich mg z pytaniem czy nie chcieliby przyjąć w swoje szeregi jednej z lepszych drużyn w Polsce na platformie CS:S. Wysyłałem maile jak i próbowałem kontaktować się via gg, ale niestety żaden z liczących sie w Polsce MG nie chciał przyjąć nas pod swoje skrzydła mówiąc ze Source w Polsce jest nadal nieopłacalny. Niech wreszcie zrozumieją, że podejmując ryzyko, inwestują nie tylko w swoją przyszłość, ale także w przyszłość Polskiej sceny CS:S".
Kolejnym aspektem, który chciałbym poruszyć, i który boli "sorsową" społeczność, to brak akceptacji ze strony wielkich turniejów, chociażby: WCG, PGA czy też HLC oraz reszty graczy ze starszej platformy Counter-Strike, co widać w komentarzach do newsów, czy chociażby treści wypowiedzi na Board.Counter-Strike.PL. Poniżej przedstawiamy Wam kilka cytatów z tego tematu (niektóre wypowiedzi pochodzą jeszcze z 2007 roku): ROGI-ok:"Gram w obydwie gry, wiecie dlaczego? W 1.6 gram od początku swojej kariery w CS i tylko to mnie trzyma w tym CS'ie, no niby nie chce się już grać ale jednak jak zaproponują mixa to aż ciężko odmówić :D. Z kolei w source'a gram dlatego, że ładniej wygląda, broń jak broń, nauczysz się strzelać to będziesz w każdym CS strzelać dobrze. Zresztą source staję się z update na update lepszy. Wniosek? Ludzie są przywiązani do 1.6"twilight:
"Jeśli e-sport rozwinie się w stronę widowiskowości, to CS:S na pewno zajmie miejsce 1.6, a raczej wszystko podąża w tę stronę ..."teku:"Co najmniej 20-30% z tych co krytykują cs:s, nawet w niego nie grała tylko usłyszała od kolegów że to jest gówno (i proszę nie pisać zaraz odpowiedzi że ja grałem i mi się nie podoba, NIE MÓWIĘ O WSZYSTKICH. Tak samo jest w przypadku windows vista większość co krytykuje ten system wymienia błędy które były po premierze, to samo tyczy się cs:s gdy wyszło kupa dzieciaków poleciała do sklepu i stwierdziła że to gówno jednak jak ktoś już w tym temacie pisał cs:s jest już 2 lub 3 lata i przez ten czas wyszło mnóstwo updatów i cs:s już na pewno nie jest takim samym gównem jak kiedyś. Reszta która grała w cs:s wróciła do 1.6 ponieważ graja już rok lub więcej w 1.6 i są przyzwyczajeni, do tych ludzi zaliczam się ja" triget:"CS 1.6 jest fajny, ale jego grafika była modna 3-4 lata temu i powoli spływa z ekranu. Source natomiast ma kilka bugów, ale nie wiem dlaczego ludzie są uprzedzeni do niego. Najgorzej jak wypowiadają się na ten temat osoby, które widziały go po "screenach" lub też coś usłyszały i powtarzają ten sam stek bzdur co poprzednicy."sam:"Właśnie, kiedyś był taki boom css, ciągle o nim mówili, ze rośnie, ze zabija 1.6, ze jest jego gwoździem do trumny, ale widać już tak nie jest. Css ucichł, może cod4 go przykrył zamiast 1.6? Wlasnie tak, bo łatwiej ukraść graczy z css, a nie 1.6"HLC|vib:"W ciagu 2 tygodni do HLC COD4 zapisało się ok. 150 drużyn - z tego kolo 120 ma wymaganie minimum 5/7 graczy w składzie CSS został zdeklasowany przez nowa gierkę w ciągu 2 miesięcy - i to tyle na temat przyszłości CSS - a szkoda"elobartassek:"A tak do tematu: póki eventy CS:S nie będą tak sponsorowane przez Intel, AMD, ATi, SteelSeries etc. jak CS 1.6, póty sama gra nie będzie miała więcej zwolenników... takie jest moje zdanie, z resztą nie raz już widziałem na boardzie takie tematy..."DziQ WiecznY Łowca:"Prawda jest taka, że w tych ligach prawie nikt nie grał. Byle kozaczek z ffa mógł znaleźć się w top10, a nawet top3. Jeśli chcą pograć, niech grają w EU, tam lig na pewno nikt nie usunie" Zachodzi pytanie: dlaczego? Na przykład można tutaj wspomnieć o zorganizowanym przez portal Skilled.pl turnieju - Skilled Global 10 Challenge, którego pojedynki relacjonowane przez HeadShot.pl miały większą oglądalność, niż mecze ukazywane podczas targów PGA. Do portalu Skilled.pl jeszcze wrócimy, bo parę słów im się należy. Jako że źle się dzieje w obecnej chwili, można śmiało powiedzieć, że scena CS:S na równi pochyłej, postanowiliśmy zasięgnąć opinii ludzi związanych na co dzień ze sceną Counter-Strike i nie tylko. Zapytaliśmy o zdanie również głównych zainteresowanych, czyli samych graczy, bo przecież oni tworzą w 90% (a może i więcej) tę scenę. Zobaczcie, jak postrzegana jest teraz scena CS:S w oczach m.in: HLC|Danzig:"Słuchaj, myślę że o braku CSS na finale lepiej się Vib wypowie, bo on tam bezpośrednio rozpytywał na scenie. Na moją wiedzę wyglądało to tak - my szukaliśmy kontaktu z ludźmi ze sceny, którzy byliby chętni to zorganizowania turnieju w fun zone w CSS jak np: Jolek w CS 1.6. Te kilka osób, które znaliśmy nie miało ani czasu ani chęci. Pamiętam, że potem ktoś się odezwał ale był strasznym krzykaczem i ostatecznie nic z tego nie wyszło. To tyle odnośnie finału.... ale proszę dopytaj się też w tej sprawie viba. Dlaczego nie ma CSS w lidze na co dzień? Nawet w Open? Naszym zdaniem scena ta nie jest na tyle liczna ani prestiżowa aby decyzja o wprowadzeniu akurat tej gry zespołowej do ligii była uzasadniona". HLC|vib:"Poki Meras zaangażował się w scenę CSS to można było coś planować, robić wspólnie - niestety, on sobie darował. A my potrzebujemy poważnych partnerów, ludzi na poziomie, którzy merytorycznie nas przekonają, ze warto dla danej sceny coś robić i którzy nie maja klapek na oczach - widza i plusy i minusy swojej platformy. Scena CSS niczym szczególnie się nie wyroznia na tle innych, ot jeszcze jedna gra, ktora jako platforma esportowa istnieje, ale furory nie robi, wiec jakoś nie miałem ciśnienia, żeby szczególnie ja wyróżniać Co nie znaczy, ze jej nie zauważam - obserwuje wiele platform - na CSS tez jest miejsce w polskim esporcie i kto wie, może i przyjdzie czas na nią, żeby się Cybersport zainteresował poważnie. mamy rożne projekty - HLC, teraz jeszcze tworzymy profesjonalne oddzielne ligi dla C&C, dla NFS - zobaczmy, ja CSS nie skreślam". crash, izaq (obaj team.VEGA) oraz dB|myth:
"QUO VADIS source.pl? Patrząc na sam tytuł tego artykułu możemy łatwo domyśleć się jaka będzie jego treść. Czy rzeczywiście najlepsze multigamingi w Polsce nie mają czego szukać na polskiej scenie source'a? Czy platforma source'a jest w naszym kraju stracona? Moja odpowiedź na te hipotezy brzmi NIE! Counter-Strike:SOURCE ma przyszłość, także w naszej ojczyźnie. Spotkałem się z wieloma opiniami, że na polskiej scenie source'a nic się nie dzieje.Jednak w prosty sposób mogę obalić ich opinie. Oprócz ligi psl, czy skilled global 10 challange ruszył ESL championship, który ma być wprowadzeniem do source'owego epsa w Polsce. W każdym tygodniu rozgrywanych jest kilka naprawdę emocjonujących meczów, które oglądać możemy na antenie hstv. A pojedynki te cieszą się znacznie większą oglądalnością niż chociażby relacje z pga.Dlaczego? Bo Counter-Strike: Source jest grą naprawdę atrakcyjną nie tylko dla graczy, ale także osób trzecich.Po rozpadzie CGSu po topowe europejskie klany zaczęły się zgłaszać najlepsze multigamingi ze starego kontynentu.W Polsce także istnieje kilka teamów, które są stanie powalczyć w europie o najwyższe cele (już niejednokrotnie to udowodnili jak chociażby banana phone, którzy wywalczyli remis z mistrzem świata SALVO, czy też Deadly Bullets, które nieraz wygrywało z topowymi europejskimi zespołami).Brakuje tylko jakiegoś pierwszego kroku ze strony polskich multigamingów. Może wreszcie czołowe polskie organizacje gamingowe zorientują się, że taka inwestycja może im przynieść jedynie korzyści.Bo nam- graczom css brakuje właśnie supportu ze strony polskich multigamingów, co niestety hamuje rozwój naszej sceny. Przyjęcie teamów pod skrzydła polskich multigaminów otwiera możliwości nie tylko przed graczami, ale również organizatorami różnego rodzaju imprez lanowych. Source, który już cieszy się sporym zainteresowaniem na lanach (jak chociażby na GameFestival2008), miałby wreszcie szansę zaistnieć na hlc czy pga".
WB|karen:
"Wszyscy wiedzą, że scena CS:S nie jest największą. Ma/miała swoje wzloty i upadki, tak jak ( chyba ) każda. Rok temu każdemu wydawało się, że scena Counter-Strike:Source umarła. Tylko jak bardzo się mylili, a pokazał to Game Festival, gdzie do kwalifikacji przystąpiło ponad 40 drużyn. Ówczesna scena źródła jeszcze raczkuje, jednak takie ligi jak ESL championship, czy do tej pory G10 motywowały ludzi do dalszej gry. Nie wiem co się stanie po wstrzymaniu G10 a tym samym zamknięciu strony www.skilled.pl. Wielu ludzi w tym widziało jakiś promyk nadziei, który został odebrany przez jedną osobę. Na dzień dzisiejszy pozostaje nam już tylko ESL Championship, który może, ale nie musi, kiedyś się przekształcić w Pro Series. Nie będę tutaj gdybał o tym, co by było, gdyby na HLC był css, bo to się mija z celem, każdy wie, że im więcej lig, tym większa scena, ale to już inny temat". dB|ilusion:"Moim zdaniem wszystko się sypie bo ludzie którzy coś wkładali w scenę tracili motywacje, scena jest zdziecinniała i ludzie traktują tą grę tylko jako zabawę, przesadnie ich stracony czas i chęć zrobienia czegoś dla tej malej sceny tracili oni motywacje bo to co robili niczym nie owocowało i mało osób to doceniało".Wszystko obraca się tradycyjnie wokół pieniądza, wszyscy chcą jak najwięcej zarobić, obłowić się w jak najkrótszym czasie. A zarazem boją się zaryzykować, jak to miało miejsce w wypowiedzi crash'a. Ta całą otoczką tych potentatów na rynku CS'a przeszkadza w jej rozwijaniu. Niechęć do przeprowadzenia zmian na rynku, krótko mówiąc, zaryzykowania, przyczynia się jednoznacznie do jej upadku. Dlaczego żadna szanująca się organizacja nie chce przygarnąć pod swoje skrzydła prężnie działającego zespołu CS:S, na dodatek zdobywającego wysokie pozycje na arenie ogólnopolskiej? Najlepszym przykładem jest (może posunę się za daleko z tym porównaniem) nasze polskie, podwórkowe MYM - deadly-Bullets. Chłopaki pokazują, że mogą walczyć z najlepszymi drużynami w Europie, mimo, iż posiadają za sobą pokaźne zmiany w składzie, potrafią grać i wygrywać, cóż więcej mówić - TOP1 Polski, choć scena powoli się wyrównywała. no właśnie - wyrównywała... Miałem poruszyć ten temat na samym początku, lecz zdecydowałem się, iż najlepszym, najbardziej przyczyniającym się czynnikiem do utrzymania sceny CS:S w ryzach, zostawię na sam koniec. Jak wcześniej wspomniałem, powrócimy do portalu Skilled.pl. Niewątpliwie jest największy serwis, który dostarczał nam najświeższe wiadomości z życia sceny, robili oni po prostu kawał dobrej roboty! Radosław " Kficzol" Żydok - redaktor naczelny wyżej wspomnianego portalu, stawał na głowie, żeby wynieść tę platformę na piedestał, i po części mu się to udało. Jakiś czas temu informowaliśmy Was w tym newsie, iż stworzony został turniej zrzeszający 10 najlepszych polskich drużyn sceny CS:S. Wszystko podążało w dobrą stronę, najciekawsze spotkania transmitowane były w HeadShotTV, czyż nie miły widok? Aż nagle coś pękło... Ktoś bardzo "życzliwy" wdarł się na stronę i pousuwał większość newsów, to nad czym ciężko pracowała i poświęcała mnóstwo wolnego czasu cała załoga portalu. Na odzew zarządu nie trzeba było długo czekać. Portal zawiesił, miejmy nadzieje chwilowo swoją działalność, zaś sam redaktor naczelny zrezygnował z dalszego prowadzenia strony. Zapowiedział jedynie, iż doprowadzi do końca naszą Reprezentację Polski w ruszających rozgrywkach ClanBase NationsCup XII, której nota bene jest selekcjonerem. Doskonale wiemy jak to boli, jak wszystko sypie się pod nogami, mimo iż dajemy z siebie wszystko, ciągniemy na ostatku sił. Każdy ma chwilę słabości i zwątpienia, ale czy nie warto walczyć o swoje, o przyszłość - lepszą przyszłość polskiej sceny Counter-Strike: Source? Czy są osoby, które mogą się przyczynić do wyjścia CS:S spod płaszcza starszego brata? Na pewno są, tylko dlaczego nie chcą nic zrobić w tym kierunku, przecież to takie proste...
Autor: MArio^
« Powrót
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
22:10 23/12/2008
2.
22:15 23/12/2008
3.
22:16 23/12/2008
4.
22:20 23/12/2008
5.
22:38 23/12/2008
6.
22:43 23/12/2008
7.
22:52 23/12/2008
8.
22:57 23/12/2008
9.
22:57 23/12/2008
10.
22:57 23/12/2008
11.
23:06 23/12/2008
12.
23:12 23/12/2008
13.
23:15 23/12/2008
14.
23:28 23/12/2008
15.
23:37 23/12/2008
16.
23:39 23/12/2008
17.
23:48 23/12/2008
18.
00:35 24/12/2008
19.
00:58 24/12/2008
20.
08:42 24/12/2008
21.
08:47 24/12/2008
22.
09:06 24/12/2008
23.
09:12 24/12/2008
24.
10:03 24/12/2008
25.
10:12 24/12/2008
26.
11:37 24/12/2008
27.
11:40 24/12/2008
28.
11:44 24/12/2008
29.
11:52 24/12/2008
30.
13:02 24/12/2008
31.
14:04 24/12/2008
32.
14:09 24/12/2008
33.
14:18 24/12/2008
34.
14:28 24/12/2008
35.
14:28 24/12/2008
36.
15:00 24/12/2008
37.
15:03 24/12/2008
38.
15:15 24/12/2008
39.
15:22 24/12/2008
40.
15:28 24/12/2008
41.
15:32 24/12/2008
42.
15:46 24/12/2008
43.
15:50 24/12/2008
44.
15:54 24/12/2008
45.
15:56 24/12/2008
46.
15:56 24/12/2008
47.
15:59 24/12/2008
48.
16:10 24/12/2008
49.
16:12 24/12/2008
50.
16:13 24/12/2008
51.
17:27 24/12/2008
52.
18:43 24/12/2008
53.
18:46 24/12/2008
54.
18:51 24/12/2008
55.
19:15 24/12/2008
56.
19:43 24/12/2008
57.
19:56 24/12/2008
58.
20:04 24/12/2008
59.
20:50 24/12/2008
60.
21:28 24/12/2008
61.
21:41 24/12/2008
62.
21:45 24/12/2008
63.
21:54 24/12/2008
64.
23:30 24/12/2008
65.
00:15 25/12/2008
66.
00:47 25/12/2008
67.
01:02 25/12/2008
68.
14:01 25/12/2008
69.
15:39 25/12/2008
70.
15:40 25/12/2008
71.
17:52 25/12/2008
72.
18:03 25/12/2008
73.
19:39 25/12/2008
74.
22:41 25/12/2008
75.
02:45 26/12/2008
76.
03:47 26/12/2008
77.
13:00 26/12/2008
78.
13:41 26/12/2008
79.
13:45 26/12/2008
80.
16:04 26/12/2008
81.
16:55 26/12/2008
82.
23:57 26/12/2008
83.
02:12 27/12/2008
84.
17:22 27/12/2008
85.
18:19 27/12/2008
86.
21:58 27/12/2008
87.
02:01 28/12/2008
88.
18:47 28/12/2008
89.
11:36 29/12/2008
90.
13:20 29/12/2008
91.
08:53 05/01/2009
92.
08:54 05/01/2009
|
|
|
|
|
|
|
|