|
Konkurs CS.PL - rozwiązanie 15/01/2017, autor: JoleKK | Pożegnalny konkurs CS.PL 27/09/2016, autor: JoleKK | 2001-2015 DZIĘKUJEMY! 27/09/2015, autor: JoleKK | Powrót na wody międzynarodowe 17/05/2015, autor: miva | Wyprawa na Kanczendzongę 29/04/2015, autor: miva | Koniec legendy 23/04/2015, autor: miva | Wielki biceps i wielkie serce 04/04/2015, autor: miva | Kuben: "Popełniłem... 01/04/2015, autor: miva | in memory of de_nuke 26/03/2015, autor: miva | ESC znów biało-czerwone! 26/03/2015, autor: miva |
EnVyUs podebrało drużynę LDLC 04/02/2015, autor: Pavilon | NiP wygrywa ASUS ROG... 01/02/2015, autor: Pavilon | Bany dla graczy... 01/02/2015, autor: Pavilon | Team SoloMid podebrało... 01/02/2015, autor: Pavilon | LDLC wygrało MLG X-Games... 01/02/2015, autor: Pavilon | MLG X-Games Aspen 2015 -... 24/01/2015, autor: Pavilon | Ranking graczy 2014... 23/01/2015, autor: Pavilon | Skandal na scenie... 22/01/2015, autor: Pavilon | Ranking graczy 2014... 22/01/2015, autor: Pavilon | ESC dobrze rozpoczęło ligę... 19/01/2015, autor: Pavilon |
|
|
|
|
|
|
|
Podsumowanie pierwszego... 12/03/2015, autor: miva | Sprawdź swoje postępy 11/03/2015, autor: miva | Antycheat nowej generacji 09/03/2015, autor: miva | fnatic wygrywa IOS... 08/02/2015, autor: Pavilon | ex-ESC zbanowane i odbanowane 08/02/2015, autor: Pavilon | ex-ESC Gaming rozpoczyna... 05/02/2015, autor: Pavilon | Oni wystąpią w... 05/02/2015, autor: Pavilon | Kuben trenerem Virtus.pro 04/02/2015, autor: Pavilon | Polacy odchodzą z ESC Gaming 04/02/2015, autor: Pavilon | Fnatic wygrało ClutchCon... 04/02/2015, autor: Pavilon |
Snax czwarty w rankingu... 18/01/2015, autor: Pavilon | ESC gra dalej w ESL Pro... 18/01/2015, autor: Pavilon | S1mple i markeloff... 15/01/2015, autor: Pavilon | Znani uczestnicy ASUS ROG... 14/01/2015, autor: Pavilon | ESC blisko fnatic w ESEA... 14/01/2015, autor: Pavilon | Epic Playz - najlepsze... 11/01/2015, autor: Pavilon | Byali na 13 miejscu w... 10/01/2015, autor: Pavilon | Najlepsze akcje ESEC 2014 07/01/2015, autor: Pavilon | Podsumowanie 2014 roku 06/01/2015, autor: Pavilon | Virtus.pro oraz ESC... 03/01/2015, autor: Pavilon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak ostatnio informował Was Arnie, konkurs na oficjalną mapę Lan4Fun dobiegł końca. Zwyciężyła de_l4f_shadow (z resztą bardzo fajna nazwa :P), jako jedyna zgłoszona. Ponieważ nowa mapa na naszej scenie jest czymś wyjątkowym, postanowiłem przeprowadzić wywiad z jej twórcą - Markiem "Marą" Markuszewskim. Oto jak ten rodowity Dębiczanin ( :) ) opisuje własną produkcję:
Jest to moja jak dotąd najlepsza mapa, chociaż posiada elementy, które chciałbym zmienić w następnej wersji (jest możliwość, że takowa będzie), posiada nietypowy layout, jest na niej więcej przejść niż zwykle, ale za to jest mała, konserwatywni gracze nie będą zadowoleni :). Uważam, że nadaje się do gry zarówno dla małej i dużej ilości graczy, tekstury to krakowskie kamienice oraz inne budynki, również pojawiają się tekstury z niemieckich miast (autorstwa The DoenerKing'a), jest także na mapie bardziej rozpoznawalny polski akcent, chodzi o Polskie Dziecko Motoryzacji - Żuka. Cieszę się, że gracze tak ciepło przyjęli ten element mapy, mówię przyjęli ponieważ przez ubiegły tydzień odbywały się testy mapy na serwerze GamersUnited CS-Island, za co chciałem podziękować head-adminom serwka - PM'owi i Niefartowi oraz innym adminom i graczom którzy stawiali się codziennie o 20 ;).
Mapę można już zassać z naszego cudownego i jedynego w swoim rodzaju działu Download... a dokładniej stąd. Na koniec zostawiam Was z kilkoma screenami mapy i resztą wywiadu.
ShAd0w |
Kiedy zainteresowało Cię mapowanie? |
Mara |
Pierwszy raz pomyślałem o zrobieniu własnej mapki do CS jakieś półtora roku temu, na początku się zniechęciłem, ale po paru miesiącach powróciłem do tego pomysłu i ukończyłem swoją pierwszą mapkę - de_b4storm. Czyli można powiedzieć, że zajmuję się tym stosunkowo niedługo (oczywiście pomijając mappowanie 2D, jak np. do Warcraft'a czy tez do Heroes'a :)). |
ShAd0w |
Ile dziennie czasu poświęcasz na mapy?
|
Mara |
Z tym jest bardzo różnie - bywało tak, że nie siadałem do edytora map przez tydzień, dwa jak również tak jak było z de_l4f_shadow gdy zdecydowałem się ukończyć mapę na konkurs, wtedy pracowałem 14 godzin dziennie przez kilka dni. Dużo czasu poświęcam serwisowi mapping.pl (thx 2 Deso za postawienie i konfigurację strony), a wcześniej mapping.desk.pl. |
ShAd0w |
Masz jakiegoś idola w świecie map maker'ów? Jakiś guru? |
Mara |
Najrówniejszym mapperem jest według mnie B@tman (ILLA), którego wszystkie mapy (cs_haste, de_laguna, de_volare) są świetne, również genialne mapy, już nie tylko do CS, ma 3D-Mike (cs_bikini, de_batcave, ts_dojo, dod_stuka), mógłbym tak długo wymieniać, bo jest wielu dobrych maperów, lecz o żadnym z nich nie mogę powiedzieć, że jest moim guru. |
ShAd0w |
Co skłoniło Cię do stworzenia mapy na konkurs L4F? |
Mara |
Polskie środowisko zgromadzone wokół Counter-Strike'a (w sumie nie tylko polskie) gra praktycznie na mapach granych w ClanBase, rzadko sięgają po te niestandardowe, człowiek kończący mapę może liczyć, że inni mapperzy się tym zainteresują i chociaż przetestują, ale nie może liczyć, że ktoś będzie na niej grał. To jest właśnie piętno sceny mapperskiej, a ten konkurs dawał szansę na to, że jednak może ktos zagra na mojej mapie :). Szkoda, że kilku mapperom nie udało się skończyć swojej mapy, dobrze się zapowiadały. Może organizatorzy Lanparty zdecydują się na kolejną edycję konkursu i wtedy więcej osób będzie miało okazję oddać swoje prace, do czego gorąco zachęcam zarówno organizatorów jak i mapperów. |
ShAd0w |
Skąd bierzesz pomysły na swoje mapy? |
Mara |
Heh ;), idąc przez miasto (czyt. Kraków bo tutaj obecnie studiuję) obserwuje budynki, robię im zdjęcia co wykorzystuję później jako tekstury do map, poza tym jest jeszcze wyobraźnia, czasami również inspiruję się elementami z innych map. A jeszcze wracając do tej wyobraźni to w przypadku CS człowiek jest ograniczony gdyż musi przedstawić lokację która mogłaby istnieć w rzeczywistości (bywają wyjątki), nie możemy za bardzo szaleć... a z resztą "czary mary" :D. |
ShAd0w |
Nie ma to jak opinia autora... więc i Ty opisz de_l4f_shadow... |
Mara |
Jest to moja jak dotąd najlepsza mapa, chociaż posiada elementy, która chciałbym zmienić w następnej wersji (jest możliwość, że takowa będzie), posiada nietypowy layout, jest na niej więcej przejść niż zwykle, ale za to jest mała, konserwatywni gracze nie będą zadowoleni :). Uważam, że nadaje się do gry zarówno dla małej i dużej ilości graczy, tekstury to krakowskie kamienice oraz inne budynki, również pojawiają się tekstury z niemieckich miast (autorstwa The DoenerKing'a), jest także na mapie bardziej rozpoznawalny polski akcent, chodzi o Polskie Dziecko Motoryzacji - Żuka. Cieszę się, że gracze tak ciepło przyjęli ten element mapy, mówię przyjęli ponieważ przez ubiegły tydzień odbywały się testy mapy na serwerze GamersUnited CS-Island, za co chciałem podziękować head-adminom serwka - PM'owi i Niefartowi oraz innym adminom i graczom którzy stawiali się codziennie o 20 ;) |
ShAd0w |
Jakie masz plany na przyszłość? |
Mara |
Jeśli chodzi o mapy to jestem w trakcie konczenia 3 map fun'owych również na L4F2: l4f_drome (muzyke do mapy wykonał dJ Error), l4f_5kings i l4f_islands (duży wkład do tej ostatniej mapy wniósł inny mapper - ftrunks), ponadto pewnie weźmiemy udział w Konkursie za 200$ razem z mieTK'iem i być może z cOOkie MonsteR'em (z którymi się kontaktowałem podczas robienia shadow, ogólnie odpowiada mi praca w grupie - każdy pilnuje innych, żeby to co robią było dobre), jest to międzynarodowy konkurs, w którym biorą udział najlepsi więc nie robimy sobie nadziei, chcemy po prostu reprezentować Polskę w tym konkursie :), poza tym to góra parę map do CS, później coś do Hl2, Chrome (dobra polska gra fpp), a może jakiś mod ;). Jeśli chodzi o tą dalszą przyszłość, włączając w to prace, zamierzam pozostać w klimatach grafiki dwu i trójwymiarowej. |
ShAd0w |
Jakie rady mógłbyś dać początkującym maperom? |
Mara |
Hehe, bardziej doświadczeni mapperzy mogliby się obrazić, że taki ktoś jak udziela rad innym. No ale jeśli o to pytasz to radzę im:
- odwiedzić stronę hl.mapping.pl gdzie znajdą mnóstwo materiałów do nauki mappowania poczynając od konfiguracji edytora do optymalizacji mapy i zaawansowanej kompilacji (duża część autorstwa Jurala i PeTeR'a, również obecnej ekipy strony), cały czas aktualizowanych, znajdą tam również większość polskich map stworzonych do różnych modów half-life'a (oczywiście głównie do CS) i tym podobne zasoby, łącznie z nowościami sceny mapperskiej
- nie robić klonów azteca i dusta, robić coś nowego, własnego
- nie robić swoich domów i szkół
- nie zniechęcać się po nieudanych próbach
- mieć dużo samokrytyki
- dobrze jest również odwiedzać board'y traktujące o tej tematyce, oprócz tego na stronie hl.mapping.pl (który jest właściwie przeniesionym board'em CWC) również zagraniczne, poza tym można połączyć siły z innymi,
- no i oczywiście dobrze się przy tym bawić mimo, że czasem bywa ciężko :). |
ShAd0w |
Dzięki za wywiad, powodzenia w realizacji planów. |
Mara |
Ja również dziękuję, to była dla mnie przyjemność. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
22:17 28/02/2004
2.
22:18 28/02/2004
3.
22:19 28/02/2004
4.
22:20 28/02/2004
5.
22:25 28/02/2004
6.
22:29 28/02/2004
7.
22:30 28/02/2004
8.
22:35 28/02/2004
9.
22:43 28/02/2004
10.
22:45 28/02/2004
11.
22:51 28/02/2004
12.
22:51 28/02/2004
13.
23:13 28/02/2004
14.
23:14 28/02/2004
15.
23:39 28/02/2004
16.
23:43 28/02/2004
17.
23:46 28/02/2004
18.
23:50 28/02/2004
19.
23:50 28/02/2004
20.
23:52 28/02/2004
21.
00:07 29/02/2004
22.
00:25 29/02/2004
23.
01:17 29/02/2004
24.
01:18 29/02/2004
25.
02:12 29/02/2004
26.
08:41 29/02/2004
27.
10:46 29/02/2004
28.
12:39 29/02/2004
29.
13:15 29/02/2004
30.
13:29 29/02/2004
31.
15:01 29/02/2004
32.
15:03 29/02/2004
33.
15:05 29/02/2004
34.
11:16 01/03/2004
35.
11:54 01/03/2004
|
|
|
|
|
|
|
|