www.counter-strike.pl

Wywiad z Ściborem 20/09/2011


Minęło sporo czasu po ukazaniu się skromnego artykułu na temat blacklisted.pl. Obiecałem w nim, że spytam Ścibora "Diabeu" Rudnickiego na temat obecnej sytuacji BL'a. Niestety ostatnio Counter-Strike.PL było w stanie stagnacji, co poskutkowało długim czasem oczekiwnia na ten wywiad. Obecnie jednak jest lepiej, przez co tekst mógł się ukazać. Mam nadzieję, że rozmowa ta przybliży nam wszystkim jeszcze bardziej sytuację Blacklisty. Zapraszamy do czytania!

CS.PL Witaj, przedstaw proszę nam wszystkim swoją osobę, bowiem nie każdy wie kim dokładnie jest oraz czym się zajmuje szef Blacklisted.pl.
Diabeu
Cześć. Ścibor Diabeu Rudnicki, w tym roku skończę 30 lat. Gracz CS 1.6 od czasów Immortala, uczestnik turniejów 5v5 i w szczególności wielu 2v2 wspólnie z Puchą. Zajmuję się programowaniem stron na silniku PHP.
CS.PL Co Cię skłoniło do wzięcia udziału w reaktywacji blacklisty i w jej kierowaniu?
Diabeu
Wcześniejsza Blacklisted to dzieło przede wszystkim Puchy i Czuka. Do jego reaktywacji skłoniła mnie informacja, że zostanie zamknięty. Prowadząc serwery gier i mając doświadczenie w programowaniu postanowiliśmy nadać mu nowego ducha.
CS.PL Jesteś zadowolony z osiąganych rezultatów?
Diabeu
Jestem, ponieważ wszystko co się wydarzyło jest dla nas cenną lekcją.
CS.PL Cóż, lekcja lekcją, jednak rezultaty jak i opinia nie są najlepsze. Pojawiają się głosy o końcu BL'a i o wypaleniu się całego projektu.
Diabeu
Wypalili się niektórzy co odeszli, ale pozostawili po sobie nowych ludzi chętnych do działania.
CS.PL Jak wspominasz starą gwardię - jHc, analizator oraz Pasio?
Diabeu
Postawiliśmy na ludzi młodych, zaufaliśmy im i powierzyliśmy proste zadanie do wykonania - ocenę dem. Jak wiadomo wiąże się to z podejmowaniem sprawiedliwych, ostrożnych decyzji popartych słusznymi argumentami. Jeżeli chodzi o analizatora odbieram jego własne zaangażowanie pozytywnie. Pozostali Panowie przez pewien okres również wykonywali swoją pracę stosownie, jednak minęli się z powołaniem. Trzeba mieć świadomość, że pracując dla nas robi się to przede wszystkim dla społeczności Counter-Strike. Naszym błędnym myśleniem było postrzeganie ich jako tych, którzy spełnią wybraną przez siebie misję.
CS.PL Gdybyś miał porównać ich trójkę jako byłych głównodowodzących z obecnymi przedstawicielami tej samej funkcji - którzy spisywali się lepiej? Czy było coś, czego brakowało pierwszym, a co mieli drudzy i odwrotnie?
Diabeu
Obecni przedstawiciele podchodzą do tematu oceny dem profesjonalnie w stosunku do poprzedników. Proponuję przeprowadzić z nimi wywiad w celu bliższego poznania.
CS.PL Czemu nie ma żadnych nowych zmian? Wyżej wspomniani chcieli, by zostało utworzone chociażby stanowisko SuperVisora.
Diabeu
Mamy już osobę, której zaproponowaliśmy stanowisko tzw. kierownika blacklisted. Zmiany systemowe zostały odłożone ponieważ uważamy, że oprócz kilku mankamentów spełnia on swoją rolę.
CS.PL Jednak z początku mieliście moment zawahania co do systemu, skoro chcieliście go udoskonalić. Co było powodem, że nagle zmian nie będzie?
Diabeu
Mieliśmy zawahania po rozmowach z sędziami i twórcą Anticheat, który zapewne stworzył swój portal pod wpływem tych rozmów. System i tak wymaga pewnych udoskonaleń, obecnie jednak brakuje nam programisty pasjonaty. Generalnie jednym z większych problemów jest znalezienie odpowiednich ludzi.
CS.PL Wspomniałeś, że jest problem ze znalezieniem odpowiednich ludzi. Jak myślisz, z czego to wynika? Może oni są, ale nie chcą brać udziału w projekcie blacklisted.pl?
Diabeu
Jeżeli chodzi o sędziów to jest to dość żmudna praca i trzeba mieć charakter żeby podejmować stosowne decyzje. Napisałem, że jest problemem znalezienie odpowiednich ludzi, ale tak naprawdę byli oni przy nas cały czas czego sami nie zauważyliśmy.
CS.PL Jak to jest z Twoją aktywnością? Ostatni raz logowałeś się 24 marca... Brak Ci motywacji?
Diabeu
Nie muszę się logować na swoje konto by wiedzieć co dzieje się na BL.
CS.PL Ale nie sądzisz, że to wystawia całej stronie złe świadectwo? Że nie patrząc samemu na zgłoszenia, które są kontrowersyjne nie wyrobisz sobie obiektywnego stanowiska?
Diabeu
Przede wszystkim świadectwo wystawiają nam nasi sędziowie, którzy są stróżami sprawiedliwego oceniania dem.
CS.PL Co sądzisz o obecnej obsadzie sędziów? Możesz poręczyć za ich kompetencje?
Diabeu
Uważam, że są to zaufani i kompetentni ludzie.
CS.PL Jednak sporo ludzi ma co do tego wątpliwości. Ostatnio głośno było o banie za metori na serwerze FFA. Bana wlepił Qbc. Słyszałeś o tym?
Diabeu
To normalne, że ludzie mają sporo wątpliwości. Z czasem przekonają się co do ich kompetencji.
CS.PL Gdyby to Tobie przyszło oceniać dema, dobrze byś to robił?
Diabeu
Jak wiadomo największym problemem w ocenianiu dem jest rozróżnienie czy ktoś używa wspomagania czy jest dobry. Jako, że byłem na "kilku" lanach, grałem przeciwko najlepszym w Polsce i skillem nie odstawałem mam doświadczenie w rozpoznaniu jak może grać potencjalnie bardzo dobry gracz. Wielokrotnie po skończonych grach w różnych ligach oglądałem demo z czystej ciekawości jak wszystko przebiegło przy okazji ucząc się z samej obserwacji zachowań przeciwników. Myślę, że dobrze poradziłbym sobie z obecnymi demami, jednak nie ma ludzi nieomylnych. Przy okazji można zadać sobie pytanie - jakimi cechami powinien dysponować sędzia. Moim zdaniem powinien być dobrym obserwatorem, graczem i znać narzędzia oszustów. Jak mawiają cheaterzy - swój pozna swego - ale nie pozna zawodowca.
CS.PL Sam cZuk przyznał, że trzeba mieć szeroko rozumiane doświadczenie. Może warto, byś w sprawach spornych wspomógł swoich sędziów?
Diabeu
Od czasu do czasu sprawdzam decyzje sędziów.
CS.PL Jakie jest Twoje stanowisko w sprawie zerwania współpracy blacklisted.pl z ESL oraz LC?
Diabeu
Jeżeli chcemy tępić cheaterów powinniśmy współpracować, dla dobra ogółu.
CS.PL Ale mają najwidoczniej ku temu jakieś powody. Nie martwi Cię to?
Diabeu
Najlepiej gdy sam zapytasz ich o to.
CS.PL Masz obawy, że Allplay również wycofa się ze współpracy?
Diabeu
Tego tematu obecnie nie poruszam.
CS.PL Możesz zdradzić czemu? Faktem jest, że w Allplay zaangażowany jest Twój dobry kolega ze Steru, Pucha. Wydaje się więc, że o zakończeniu współpracy nie ma mowy.
Diabeu
Wolę skierować myślenie nie o zakończeniu współpracy tylko o rozwinięciu jej. Nie chcę tego tematu poruszać ponieważ nie został on sprecyzowany pomiędzy nami.
CS.PL Uważasz, ze jesteś dobrze poinformowany w sprawach Blacklisty?
Diabeu
Z czasem wyjdzie jak dobrze jestem poinformowany.
CS.PL To bardzo bierne stanowisko, bo może się okazać, że jest już za późno by ogarnąć jakoś ten projekt i obudzisz się z ręką w nocniku. Nie boisz się takiej sytuacji?
Diabeu
Nie obawiam się tego.
CS.PL Kontakt z Tobą bywa czasami utrudniony? Pytam, ponieważ niektórzy się skarżą na to.
Diabeu
Również i z Tobą bywa kontakt utrudniony, ale nie uważam tego za problem.
CS.PL Jednak ja nie jestem osobą odpowiedzialną za tak poważny projekt. A sam problem może być, gdy ktoś nie uzyska odpowiedzi na nurtujące go pytanie - to wystawia jakieś świadectwo. Nie uważasz?
Diabeu
Kontakt zależny jest od tego co to jest za "nurtujące" pytanie.
CS.PL Jak to jest z tym systemem? Pisałeś mi, że głosuje 3 sędziów, ale zostają ukryte głosy. Jeżeli jednak widnieje napis "głos pominięty", to w końcu ten głos jest, czy nie?
Diabeu
Jeżeli głos jest pominięty to masz rację - jest pominięty. Głosy 3 sędziów są wskazane w problematycznych demach.
CS.PL Ale jak odróżnić demo problematyczne od łatwego? Czasami ta linia jest bardzo niewyraźna i wynikały już z tego niejedne problemy.
Diabeu
Dobre pytanie :) Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, bo to zależy od danego dema i osoby której się tyczy o ile wiemy o kogo chodzi. Często widać, że ktoś jest zawodowym graczem po stylu gry, refleksie, ogólnych manualnych zdolnościach.
CS.PL Gdy Pasio dał swoje dane logowania Pio stwierdziłeś, że ważne by dobrze były oceniane dema... Nie uważasz, że to hipokryzja?
Diabeu
Faktycznie sędziowie nie powinni dawać danych do swojego konta. Sytuacja jednak miała miejsce i najważniejszym pytaniem w tym momencie było - czy dema zostały prawidłowo ocenione. Jako, że mieliśmy do niego zaufanie to teoretycznie powinniśmy mieć również i do jego decyzji o udostępnieniu konta. Mimo wszystko nie pochwalamy i nie pozwalamy na takie zachowania na portalu.
CS.PL Są wprowadzone jakieś kontrole, by temu zapobiec, czy po prostu zaufanie?
Diabeu
Sprawdzamy czasem po adresie IP, ale to nie gwarantuje nam 100% pewności. Przede wszystkim ważna jest współpraca z ludźmi, którzy takich rzeczy się nie dopuszczą. Stojący na straży sprawiedliwości nie powinni nas oszukiwać.
CS.PL Jak to z tym klikaniem po znajomości? Opisz sytuację i jakiś komentarz.
Diabeu
Napiszę krótko: sędzia wykazał się brakiem wewnętrznego powołania i przedkładaniem swojego dobra nad dobro ogółu.
CS.PL A bardziej konkretnie? :-)
Diabeu
Bardziej konkretnie to po naszych obecnych sędziach Stanley i Qbc klikali jHc i analizator.
CS.PL Co z banami dla osób, które dostały niesłusznie bana, bo ktoś im zmienił steam_id? Mówi się, że jest to kilkadziesiąt osób.
Diabeu
Nie wiem na ile prawdziwe są te oskarżenia, bo nie ma w tym żadnych konkretów. Każda osoba, która uważa się za poszkodowaną może odwołać się od decyzji.
CS.PL Ale tego nie idzie udowodnić i tu jest problem. A konkrety są - np. mójznajomy. I co on teraz ma zrobić?
Diabeu
Niech napisze proszę do naszego Sędziego z linkiem do podania o którym mowa.
CS.PL Boicie się konkurencji Anticheat.pl, czy może dla Ciebie jest to projektnie warty zainteresowania?
Diabeu
Nie ma się czego obawiać - jest to jakaś alternatywa i uzupełnienie. Nie wiem dokładnie kim jest Pan stojący za tym projektem i jakimi intencjami kierował się tworząc swój projekt. Rozmawiając z nim widzę jednak wielką motywację do działania co może się przełożyć na konkretną efektywność. Mam mieszane uczucia co do jego przeszłości związanej z cheatowaniem i podsumowaniem tego: "swój znajdzie swego". Jest to taki sprawdzian, że może rzeczywiście anticheat powstały na byłym cheaterze będzie tępić ich lepiej niż my to robimy.
Założenie jest takie, że projekt powstaje dla dobra społeczności graczy i to jest najważniejsze.
CS.PL Blacklista jest potrzebna?
Diabeu
Jako jaka jedna z wielu form walki z oszustami, jak najbardziej tak.



Autor: little

« Powrót
1.
19:53 19/09/2011

dobry wywiad , konkretny.

2.
22:53 19/09/2011

naprawdę gj !

3.
00:26 20/09/2011

dobra robota, wywiad tresciwy

4.
16:25 20/09/2011

No to teraz mnie zdenerwowałeś - miałem już zostawiać te wszystkie spiny z bobami, ale jak czytam takie pierdoły na swój temat, to aż się nóż w kieszeni otwiera.

1) Na początku piszesz, że jako jedyny nie minąłem się z powołaniem, a na końcu piszesz, że klikałem po kimś - zdecyduj się człowieku - albo mnie propsujesz, albo oczerniasz (inne słowo tutaj nie pasuje, bo to co piszesz o mnie, że klikałem po kimś, jest najzwyczajniej w świecie wyssane z palca). Takie teksty pokazują jak łatwo Tobą manipulować.

2) Olanie sytuacji w której Pasio udostępnił dane do konta Pio wg. mnie jest sytuacją MEGA CHORĄ, bo nie pomyślałeś nawet przez chwilę o konsekwencjach całego działania, a nawet teraz mówisz - ważne, że dema zostały ocenione dobrze. No ja pier... i tak robi osoba odpowiedzialna za projekt? "Nikt nie sapie to okejka" - propsy.

3) Fragment o kontakcie z Tobą jest dobry. Miałeś zbadać sprawę bana nałożonego przez QbC i jakoś Ci chyba to umknęło, bo ban nadal jest i jak utrzymywał QbC - za metori (demo z ffa).

Dobrze, że już cisnę z tego esportu, bo rzygać mi się chce ile zakłamanych osób w tym siedzi i robi dobrą minę wtedy kiedy ktoś patrzy.

/anal

5.
16:34 20/09/2011

A i jeszcze jedno - nie musisz się logować na konto, żeby wiedzieć co się dzieje na blacklisted - zdradź może wszystkim, jak to robisz, że wiesz co się tam dzieje, mimo braku wglądu do działu dla sędziów (trzeba się zalogować żeby tam zajrzeć) to raz i dwa, jeżeli masz tam nadgorliwców którzy o każdej pierdółce piszą Ci maila, to ciekawe w jakim tempie je odczytujesz - podobnie jak odpisywałeś nam na ważniejsze sprawy niż "zbanowali jacka i niesłusznie"? Chyba, że masz taktykę widniejącą pod hasłem: Zapoznałem się z treścią maila, ale nie odpiszę.

Na tym kończę i oby Boże nikt mnie nie podjudzał :E
:-))

6.
20:44 20/09/2011

Zapmniałeś dodać "/anal" HAHA

7.
20:44 20/09/2011

P.S. dobry wywiad : ]

8.
09:32 21/09/2011

Anal kocha esport tylko gorycz się z człowieka wylewa. ;O Udostępnianie kont adminów to trochę przegięcie jak na 'poważny' projekt.

9.
19:49 21/09/2011

Bardzo dobry wywiad, dla mnie zawsze BL będzie potrzebna.

10.
00:27 22/09/2011

witam

wywiad może i dobry, ale postawa pana o pseudonimie Diabeu raczej przykra!
ktoś kto bierze się za taki projekt, bierze za niego pełną odpowiedzialność, a w/w ewidentnie ma wszystko w doopie :)
żeby od końca marca się tam nie logować tylko słuchać echa? żeby czasem coś sprawdzić?
mało tego...
na trudne pytania odpowiadał bardzo krótko i mało treściwie...

jak dla mnie to właśnie takich ludzi powinno się wykluczać z tworzenia i zarządzania projektami, które mogę zaszkodzić bogu winnym graczom!
jak widać wiek nie idzie w parze z dojrzałością intelektualną!

pozdrawiam tych bardziej rozwiniętych!

11.
14:39 25/08/2012

popieram cie nimruk

By dodać komentarz musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze u nas konta zarejestruj się.

Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy. Wszelkie komentarze naruszające regulamin i netykietę będą usuwane.

MDDV
Shooters
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury